Katalogowanie w płatnych katalogach

Płatne katalogi

Płatne katalogi

Jednym z najpopularniejszych i najczęściej stosowanych sposobów pozycjonowania stron www, który przynosi szybkie i trwałe efekty, jest tak zwane katalogowanie. Polega ono nie inaczej, jak na dodawaniu do specjalnych katalogów – stron www o specyficznej strukturze – opisów danej strony www, zawierających słowa kluczowe oraz linki kierujące do pozycjonowaniej witryny. O tym, że taka metoda promocji strony się sprawdza, świadczy sama ilość pozycjonerów stosujących właśnie taką formę pozycjonowania.

Same katalogi dzieli się zazwyczaj na dwie grupy – katalogi bezpłatne oraz płatne, przy czym te pierwsze z reguły mają nieco mniejszą wartość od swoich płatnych odpowiedników. Te ostatnie są bowiem bardziej zadbane, zazwyczaj moderowane, a co za tym idzie, przyjmują jedynie wartościowe i ciekawe witryny. Dzięki temu dodając tam swoją stronę www i opatrując ją opisem z linkami, mamy zawsze pewność, że linki te będą pozyskane z wartościowej strony docenianej przez roboty Google, nie zaś z typowego spamowiska, jakim niekiedy są katalogi stron.
Z drugiej strony nie można jednak całkowicie demonizować darmowych katalogów – wręcz przeciwnie, ponieważ pozycjonowanie wielu stron www bazuje właśnie na tego typu katalogach. Tyczy się to szczególnie stron pozycjonowanych na niszowe frazy, dla których zwyczajnie nie opłaca się budowanie zaplecza czy płacenia za płatne wpisy.