Naturalne metody pozycjonowania

Naturalne pozycjonowanie

Naturalne pozycjonowanie

Wiele można mówić o sposobach i metodach pozycjonowania, testować i analizować je z każdej strony, ale póki dają pozytywne efekty i pozwalają trwać naszej stronie na pierwszych miejscach w wyszukiwarce, póki trzeba je uważać za skuteczne i warte uwagi. Typowo naturalne pozycjonowanie opiera się bowiem w głównej mierze na… szczęściu i przypadku, polega bowiem na zdobywaniu linków wyłącznie w sposób naturalny, czyli taki, w którym to internauci linkują do wybranej strony i to jeszcze używając wybranych fraz kluczowych.

A ponieważ takie sytuacje są rzadkością, pozycjonowanie zajmuje się tworzeniem linków „nienaturalnych”, ale w taki sposób, aby dla robotów Google (ale i dla innych internautów) wyglądały zupełnie inaczej: właśnie logicznie i naturalnie, ze zróżnicowanymi anchorami i pochodzące z różnych miejsc w Sieci. Jedynie taka metoda linkowania – zróżnicowana, stonowana i rozłożona w czasie daje na tyle duża gwarancję, że strona nie będzie zbanowana lub nie wpadnie w filtr. Pozycjonowanie chaotyczne, z nagłym przyrostem linków i z bliżej nieokreślonych miejsc (np. blogów i for ze spamem) może zaś przynieść zupełnie odwrotne skutki.